mandag 22. april 2013

Leketips til babyen!

Hei!

Da mine to var babyer så var det en type leke som var mer populær enn andre, og det var uten tvil Lamaze sine leker. Elena hadde en bananlignende sak husker jeg, og den var med overalt!


Lamaze sine leker er laget ut fra ett prinsipp om at barnas lek er en viktig den av utviklingen. Lekene er skreddersydd slik at barna får akkurat de impulsene og utfordringene han eller hun trenger. Valg av materiale, farger og lyder er lagt opp til de forskjellige utviklingstrinnene i barnas liv.
Barnas sanser - både fysisk og mentalt - blir stimulert mens de bruker leken. 


Barna mine elsket som sagt disse lekene, de lager fine knitrelyder, noen er det rangle inni og mye å både ta og tygge på ;)
Nå har jeg ikke baby lengre, men jeg er tante til en super skjønn nevø på 3 mnd, og han skal få denne søte hesten, Lamaze herr Viktigper, i posten. 
Har du baby selv, eller skal gi en gave til baby så er disse lekene virkelig å anbefale. Jeg tror faktisk alle mødrene på barselgruppen kjøpte slike Lamaze-leker!


Ha en fin uke!

1 kommentar:

  1. Helt enig, Lamaze har masse flott. Disse lekene faller alltid i smak, også blir ikke babyen så fort lei dem heller. Er stadig noe nytt å oppdage

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate