søndag 13. mars 2011

Søndag, dåpsdag&oreo cupcakes!

 God morgen! Herlig å våkne opp til sol inn vinduene!


I dag skal lille oskar døpes, å i den anledning har jeg bakt oreo cupcakes!
Håper de smaker like godt som de ser ut!

Her er oppskriften:



  •   100 g usaltet smør



  •  3 store eggehviter



  •   2.5 dl melk



  •   250 g mel



  •   1 ts. bakepulver



  •   2 ts. vanilje ekstrakt



  •   1/2 ts. salt



  •  190 g sukker



  • 25 oreo cookies







  • Ta den underste delen på oreokjeksen å legg i bunn av muffinsformene, med kremen opp.

    1)Pisk smøret mykt i kjøkkenmaskinen
    2)Tilsett melk og vaniljeekstrakt og pisk videre
    3)Tilsett mel, bakepulver og salt. Pisk i 2 min.
    4)Tilsett sukker, pisk i 2 min.
    5)Tilsett eggehviter, pisk i 2 min.
    6)Bland litt mel i oreo kjeks, som er delt i 2 eller 4 biter.
    7) Tilsett kjeksene i blandingen og fordel blandingen i muffinsformene.
    8) Stek på 180 grader i 15 min (ca).

    Krem:

    1 boks kremost naturell
    1 ss fløte/melk
    75g smør
    Melis til ønsket konsistens.

    Visp godt, og påfør muffinsene med sprøytepose.
    Mmmmmmmmmmmm!




    Ha en fin søndag!

    7 kommentarer:

    1. De hørtes gode ut!
      Lykke til med dåpsdagen:-)

      SvarSlett
    2. Nammmmm!! For en fristelse å få tidlig en søndag morgen ;)
      Digger bloggen din, Silje! Den er full av inspirasjon for meg :)) Europallen ser super ut, adopterer nok den når TV-stua oppe blir ferdig - evt så lager jeg en sånn til kosebenk for kidsa. Og greinene rundt det høye glasset var kjempefint! - Tenker jeg prøver meg på deg til jul, må jo gå an å spraye dem med "snø" , ha en rød sløyfe rundt og vips; juledekorasjon :))
      Møtes snart?
      Ha en fin dag. Klem.

      SvarSlett
    3. Hørtes gode ut!!

      Dere får ha en flott dåpsdag!

      Klem Gry:-)

      SvarSlett
    4. Tusen takk for hilsner dere tre!
      Det setter jeg pris på :)
      Kristin:
      Tusen takk vennen, digge deg eg!
      hihi.
      Klart me må treffes snart! Savner dere! Klem.

      SvarSlett
    5. Mmmm.. De høres gode ut :)
      Hvor får man tak i vaniljeekstrakt da?
      Tror jeg må lage disse til bursdagsfeiringen til helga.

      Klem

      SvarSlett
    6. Aina:
      Vaniljeekstrakt kjøpes på vanlig dagligvarebutikk, samme hylle som konditorfarger. :)

      SvarSlett
    7. Takk,Silje,da blir det nok sånne på bursdagen til ungene i helga :)

      God helg, klem

      SvarSlett

    Hei!
    Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
    Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

    Klem Silje

    Bloggarkiv

    Translate