mandag 21. mars 2011

Kylling i form med parmesan og soltørkede tomater, & Laks på grønnsaksseng.

Hei!
Her kommer to middagstips!

Når det er travle hverdager med to små, så er det veldig greit å hive middagen i ovnen syns jeg. Da lager den seg selv, mens jeg kan leke litt med de to små som henger i buksebeina på meg.
Jeg syns dessuten at både kylling og laks smaker bedre tilberedt i stekeovnen.
Her er en oppskrift som ble til i dag:

Siljes kylling i form med parmesan&soltørkede tomater.

Du trenger:
(2 voksne og 2 barn)

3 kyllingfileter
1 hvitløksfedd
3-4 ss hakkede soltørkede tomater i olje (mine er kjøpt på Rema1000)
Raspet parmesan
Paprikapulver
Salt&pepper

1. Skjær hver kyllingfilet i 4 avlange deler.
2. Legg dem i en ildfastform, krydre med salt, pepper og paprikapulver.
3. Finhakk 1 fedd hvitløk som du strør over.
4. Ha 3-4 ss med hakkede soltørkede tomater over, sprinkle litt av oljen fra glasset over også.
5. Rasp over så mye parmesan som du liker.
6. Sett i stekeovnen på 220 grader, i ca 10 min. Tomatene skal være litt "krispy" og kyllingen gjennomstekt.

Vi hadde fullkornsris og woket brokkoli&paprika med sweet soyasaus til, men potetmos eller pasta passer sikkert også. Sjyen i formen er god å ha over risen.
Ungene elsket det, heldigvis, for de har vært svært småspiste på middagen i det siste.



En annen ting vi liker å lage i form er laksefileter. Da legger jeg dem på en seng av grønnsaker, ta de du liker best. Vi bruker mye brokkoli, paprika, gulrøtter og purre.
Krydre filetene med salt&pepper, å ha en klatt CremeFraiche på toppen. Inn i stekeovnen til laksen er gjennomstekt, 10-15 min. Nam!



Ha en fin ukestart!

4 kommentarer:

  1. Hei Silje!
    Tusen takk for at du la igjen et spor hos meg:)- så fant jeg deg også! Gleder meg til å følge videre med på den fine bloggen din!
    Så flott med litt middagstips! Det er ikke alltid like enkelt å vite hva man skal finne på å ha til middag:)
    Ha en fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hei
    Så fin blogg du har.Deilige middagstips!
    Legger meg til som følger.
    Stikker snart innom igjen

    SvarSlett
  3. Hei!
    Takk for fine middagstips. Det er gøy å prøve noe nytt - det blir så ofte til at vi lager det samme om igjen og om igjen.
    Den kyllingformen så veldig god ut!

    Klem Vivian

    SvarSlett
  4. For någen fantastiske middagstips :)

    Du har det SÅÅÅÅ fint <3

    Er inne å titter hver eneste dag ;)

    Ha en superduper onsdag.

    Klem Henriette

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate