fredag 28. januar 2011

Middagstips! 5 om dagen.

Januar er en måned der mange tenker litt mer på hva man spiser.

Min venninne FruFly , er ambassadør for "5 om dagen",og har mange gode tips til hvordan spise mer frukt&grønt. Både jeg og barna er glad i frukt og grønt, så i dag deler jeg ett middastips  med masse gode grønnsaker i!

Kalkunboller med grønnsaker&pasta:

Prior kalkunkjøttboller
Pastarør
1 rød paprika
2 gulrøtter
1 hvitløksbåt
1/2 brokkoli
1/beger sukkererter

Kok pastarør etter annvisning på pakken.
Ha litt olje i stekepannen, tilsett finhakket hvitløk, brokkoli &gulrøtter. La det surre noen minutter under lokk så de blir litt myke. Tilsett kalkunbollene og la det surre med litt. Når de er gjennomvarme så smaker du litt til med salt&pepper, før du tilsetter paprika og sukkererter. Dekk bordet mens de surrer på svak varme noen minutter, bland i pastaen og server.


Masse gode grønnsaker, på bare 10 min er middagen klar!

God helg!

5 kommentarer:

  1. NAM!!!! dette så utrolig godt ut... det gleder jeg meg til å forsøke. Ha en strålende fin helg :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Han er til å spise opp! Og hmmmm, maten så deilig ut (utenom kjøttet som jeg ikke spiser da..hihi). Friske grønnsaker er bare så vanvittig mye bedre enn frosne, og så er det så deilig å vite at barna får det de trenger. Ja, oss også.:) Godt kosthold tror jeg virkelig kan gjøre livet ganske mye bedre. Vi har fått helt dilla på smoothies og har vært på OBS i dag og kjøpt 2,5 kilo frosne jordbær til kommende uke. God helg, vennen!<3 Klem

    SvarSlett
  3. Heilt san Heidi, friske grønnsaker e digg!
    Å det er gøy å prøve å lage mest mulig fra bunnen syns jeg, surfer etter oppskrifter på hjemmelagede, kalkunkjøttboller å prøve nå så blir det heeelt rett :)
    Smoothies er supergodt! Tenkte å prøve det på ungene i helgen, Elena er ikke så fan av frokost, så da er det ett godt alternativ!
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. For et herlig bilde av Caspian:)

    SvarSlett

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate