onsdag 8. september 2010

Hjemmelagte, grove rundstykker med sesamfrø.

I går bakte jeg rundstykker, grove med sesamfrø oppå. Oppskriften skal dere få her:

100g smeltet smør
1boks rømme
1egg

5 dl lunket vann
ca 6 dl hvetemel
ca 6 dl grov baktsmel
1 pk gjær
1,5 ts salt
1,5 ts sukker

Bland sammen egg, rømme og salt&sukker.
Smelt smøret og bland sammen med vannet slik at det blir ca 37 grader. Rør i gjæren.
Bland deretter eggblandingen og vannet sammen og tilslutt melet.

La det heve til dobbel størrelse, trill ut rundstykker og la heve litt til.


Pensle med vann og strø sesamfrø på toppen.
Stekes midt i ovnen på 225g, 10-12 minutter.

Til ferske rundstykker passer jo det meste, jeg liker det aller best med smør og bringebærsyltetøy, og gjerne en kopp kakao♥.
Elena syns rundstykene var kjempe gode, men hun var mest interessert i å ha brødposen på hodet! 

Mens Caspian spiste ett helt rundstykke på 3 min! Glad i mat den gutten der!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Jeg setter stor pris på at du tar deg tid til å legge igjen noen ord til meg. ♥
Lurer du på noe, så sendt meg en mail så er du garantert svar. :)

Klem Silje

Bloggarkiv

Translate